sobota 5. prosince 2015

S láskou Rosie


Milé čtenářky, dnešní článek nebude přímo knižní tip, spíše srovnání knihy a filmu. A ačkoli se to nestává často, tak film S láskou Rosie se mi líbil mnohem více než knížka. Knihu napsala Cecelia Ahern, autorka velmi úspěšného románu P.S I love you, podle kterého byl natočen i film s Gerardem Butlerem a Hillary Swank. Film S láskou Rosie jsem objevila úplnou náhodou, když jsem se snažila najít nějaké nové filmy na csfd (profil filmu najdete zde). Nejdříve jsme se tedy s manželem podívali na film, který se nám oběma moc líbil, a pak jsem si v knihovně půjčila i knižní předlohu, abych si doplnila to, co ve filmu třeba nebylo. Nevím, jestli by se mi kniha líbila více, kdybych ji nejdříve přečetla, a až potom se podívala na film, těžko říct. Každopádně, knize bych dala tak 50 % a filmu 90 %. Snad nikdy se mi nestalo, že by film a kniha byly tak diametrálně odlišné ve prospěch filmu. Velký podíl na tom mají představitelé hlavních rolí, Rosie a Alexe, Lily Collins a Sam Claflin, kteří jsou ve svých rolích velmi uvěřitelní a přirození. Film se rovněž nebojí černého humoru a trochu vyhrocených scén, což přičítám tomu, že vznikl v britsko-americké produkci (Britové se toho zkrátka nebojí). Nechci prozrazovat moc z děje, ale pokud máte rády romantické filmy s trochu neobvyklou zápletkou a filmy, které se nebojí trochu překračovat hranice, rozhodně si jej pusťte. Mimo jiné musím vyzdvihnout skvělý soundtrack, úžasně fungující chemii mezi Rosie a Alexem a nádherné záběry irské krajiny. Víc než já vám řekne rozhodně tento trailer: 



     
Film má spád a ani na chvilku se u něj nebudete nudit. Kniha je oproti tomu až moc dlouhá a popisuje dost zbytečné vedlejší linie životů obou hlavních postav a jejich životní prohry i úspěchy. Tyto události nijak neposouvají děj a jsou tam prostě navíc, film je mnohem svěžejší a živější, u knihy jsem si hlavně přála, aby to už proboha skončilo, což není moc dobrý pocit. Navíc děj knihy končí ve chvíli, kdy je hlavním hrdinům asi padesát (ve filmu je jim cca 35), což mi přijde trochu dost na nějaké romantické konce a šťastná znovu shledání. Závěr je tedy celkem jasný. S láskou Rosie vám rozhodně doporučuji jako skvělý romantický film na předvánoční a zimní období, kniha podle mě nestojí za čas, který jí věnujete.


Obálka knihy

Filmový plakát

Záběr z filmu

Viděly jste tento film? Četly jste knihu? A líbila se vám nějaká jiná kniha od Cecelie Ahernové?

1 komentář:

  1. Film byl super a moc mě bavil, za poslední roky ne tak obvyklá romantická komedie, která mě fakt bavila a neměla tak předvídatelný děj.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).