úterý 27. listopadu 2012

Povolání pro ženu nevhodné

Detektivky moc nečtu, a tak jsem se rozhodla zapsat si na tento semestr předmět zabývající se anglickými spisovatelkami detektivek (abych si rozšířila obzory) a dobře jsem udělala. Knížku, kterou jsem si vybrala na referát, jsem si dovolila zařadit i do knižních tipů pro Vás. Četla jsem ji anglicky, což bych doporučovala i Vám, pokud jste v angličtině zdatné. Sloh a způsob psaní je totiž to, co se mi na této knížce líbilo asi nejvíc. Autorka nám v této knížce představuje mladou ženu jménem Cordelia Gray, která je nucena převzít detektivní kancelář po svém šéfovi, jenž spáchal sebevraždu. A sebevražda je také první případ, který Cordelia řeší. Neustále musí všechny přesvědčovat, že tento úkol zvládne, v knížce se několikrát objeví v různých variacích názor, že povolání detektiva je "povolání pro ženu nevhodné." Tento aspekt, žena bojující za své postavení a sebeprosazení, se mi moc líbil. Cordelia odjíždí z Londýna na venkov, aby vyšetřovala sebevraždu mladého studenta Marka Callendara, který se oběsil. Postupně ale přichází na to, že tento případ není tak jasný, jak si myslela policie, je velmi komplikovaný a Cordelia zjišťuje, že s Markovým tělem po jeho smrti manipulovalo několik lidí. P. D. Jamesová v této knize svěle stupňuje napětí a opravdu až do poslední chvíle netušíte, kdo je vrah. Spisovatelka P. D. Jamesová napsala během svého života mnoho knih, mimo jiné i Potomky lidí, kteří se stali předlohou pro úspěšný film. Podle mého názoru jeto velice zajímavá dáma, například proto, že je doživotní členkou britské Sněmovny lordů, a to za Konzervativní stranu.

Co Vy, máte rády detektivky? Znáte knihy P. D. Jamesové?

1 komentář:

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).