sobota 29. června 2013

Bez rovnátek aneb zuby, pohroma huby

To, že zuby jsou pohroma huby, vymyslel Jára Cimrman a mi nezbývá nic jiného než s ním souhlasit. Nicméně, včera jsem se dočkala a rovnátka jsou dole, jupí! Z výsledku jsem nadšená, vyřešily se oba mé problémy, jak nedoléhání stoliček k sobě, tak i celkem výrazný předkus, který byl pro mě hlavním impulzem, proč do rovnátek jít i v dospělém věku. Procedura sundávání moc příjemná nebyla, ale nijak moc to nebolelo. Pak mi ještě dělali otisky na retenční rovnátko (vyndavací, které budu muset nosit, aby se zuby nerozjely) a dostala jsem ještě ten den takové speciální gumové rovnátko vyrobené na míru podle mého otisku. Toto rovnátko se jednoduše nasadí na zuby a drží samo, ale nesmí se s ním jíst a pít a po každém jídle je samozřejmě třeba vyčistit si zuby, neboť rovnátko na ně zcela přilne. Dobrá věc je, že je v puse mnohem méně cítit než původní drátky a je zcela neviditelné, nijak mi nevadí ani při mluvení. Takže, jak dlouho to trvalo, jak to celé probíhalo a kolik to stálo?

31. 1. 2012 - Aplikace roztahovacích gumiček mezi stoličky.
2. 2. 2012 - Nasazení třmenu na  zadní stoličky (3100 Kč), aby se začal srovnávat skus.
22. 5. 2012 - Nasazení všech zámečků a drátku, propojení se třmenem na stoličkách (3050 Kč)
13. 12. 2012 - Nasazení nákusného třmenu (aby se dolní čelist správně posunovala dopředu, to pro mě bylo nejméně příjemné, šišlala jsem asi týden :).
28. 6. 2013 Sundání rovnátek a obdržení retenčního rovnátka (prozatím gumového, pro to drátkové si půjdu přístí středu) (1700 Kč).

Jak už jsem psala v předchozím článku o rovnátkách, nic z mých původních obav se nenaplnilo. Ani to nijak moc nebolelo, ani mi netrhali zuby, ani se mi nedělaly afty či opary či ekzémy, prostě celkem pohoda. Teď mám akorát trochu rozbolavělé patro po sundání toho nákusného třmenu, ale dá se to přežít. Pokud tedy nad rovnátky váháte, za sebe vám můžu říci, že se to vyplatí, není to nic, za co byste se měly stydět a ty hezké a zdravé zuby za to stojí! No a teď pár fotek výsledku a onoho úžasného gumového rovnátka :-). Jak vidíte, zuby jsou po sundání rovnátek stále bílé a zcela nepoškozené /ovšem na jejich čištění jsem dost dbala/. Jsem moc ráda, že jsem se pro rovnátka nakonec rozhodla, mé důvody, proč si je nepořídit, se nakonec ukázaly jako zcela zcestné.


Mým doktorem je pan MUDr. Jiří Jedlička, který má ordinaci v Brně kousíček od Semilassa (u zastávky Tylova), a kterého vám, pokud jste z Brna, mohu jedině doporučit. Je sympatický, trpělivý, vše vám vysvětlí, nikdy mě od něj nic nebolelo ani mě rovnátka nedřela, zámečky držely, vážně odvedl skvělou práci. A poměrně férové ceny jsou také fajn, jinde zaplatíte na rovnátka na jedno patřo třeba třicet až padesát tisíc (na soukromých klinikách).

Doufám, že tento článek bude pro vás užitečný, v komentářích mi sdělte jakékoli vaše zkušenosti s rovnátky či se neváhejte na cokoli zeptat!

3 komentáře:

  1. Mně před 3 měsíci také sundali rovnátka. Teď mám retenční drátky na řezácích a tuhle fólii. Ani o ní nevím :) Akorát ta klasická sundavací rovnátka na noc jsou děsně veliká :(

    anesagill.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla rovnátka ještě na základní škole a myslím, že jsem je ani moc nenosila...:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já mám rovnátka zatím na horním patře + drát přes patro cca 5měsíců a asi za dva měsíce mě čekají rovnátka i na dolní čelist. celkově by léčba měla být na rok a půl až dva roky. občas to je nepříjemný ale celkově vzato sem moc ráda že sem si je i přes svůj věk nakonec nechala dát.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).