neděle 26. června 2016

Bábovky

Milé čtenářky,
Radka Třeštíková je mladá česká autorka, o níž už jste určitě v posledních týdnech četly nebo slyšely, pokud se aspoň trochu zajímáte o dění na naší literární scéně. Bábovky jsou její třetí knihou (předtím vyšly To prší  moře a Dobře mi tak), jejíž prvotní náklad v počtu sedmi tisíc výtisků byl vyprodán již v den křtu, následoval tedy logicky druhý dotisk. Radka Třeštíková je zkrátka velmi zajímavá a originální spisovatelka, která určitě stojí za vaši pozornost. Bábovky napsala jen několik měsíců po narození syna, za což jí patří můj nehynoucí obdiv. Já jsem si svůj výtisk Bábovek koupila na Světě knihy 2016, když jsem pak do stejného stánku zamířila ještě odpoledne, už tam nebyl ani jeden, jen se po nich zaprášilo :). Obvykle mě knihy a filmy, o kterých se všude mluví a píše, nechávají celkem chladnou, ale u Bábovek jsem tušila, že se mi budou líbit, a nespletla jsem se. Kniha se skládá z dvanácti kapitol, dvanácti příběhů dvanácti různých žen, z nichž každá vypráví jeden příběh. Mám moc ráda tento styl knih, kdy se ze samostatných příběhů nakonec poskládá jeden celek a které nutí čtenáře přemýšlet (například Želary od Květy Legátové nebo Pád od Simona Mawera). U Bábovek se docela zapotíte, příběhy nejsou úplně jasně časově ukotvené a autorka přeskakuje do budoucnosti i minulosti a sledovat všechny linie je občas docela obtížné. Samozřejmě, pořád je to spíše oddychová literatura, ale kniha je napsána velmi dobře a myslím, že se stane oblíbenou součástí mnoha knihoven. Určitě ji můžete brát i jako dobrý tip na dárek :). Najdete v ní klasická témata jako rodičovství, nevěru, otázku viny či neviny, chtěná i nechtěná těhotenství atd.  Je velmi těžké tuto knihu odložit, čte se skoro sama, já jsem ji přečetla asi za den, a už se nemůžu dočkat, až si ji přečtu znova. Vyhraďte si na ni tedy dostatek času. jako obvykle nechci prozrazovat moc z děje. Buď je můžete zhltnout najednou, nebo si je dávkovat po jednotlivých dílcích. Bábovky jsou ideální kniha na léto, já mám momentálně v plánu přečíst si i dvě předchozí knížky od Radky Třeštíkové a jsem moc ráda, že u nás máme takto talentovanou spisovatelku.

Co vy, už jste četly Bábovky? Nebo se na ně teprve chystáte?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).