úterý 10. dubna 2012

Moje péče o pleť: jak na suchou a citlivou pleť?

Na začátku jsem slibovala, že tady budu popisovat svůj život s ekzematickou pletí, tak jdeme na to :-). Nevím, jestli je moje péče ideální, ale když nemám žádný aktivní ekzém, tak je moje pleť hezká a jemná. Atopický ekzém mám vrozený a střídají se u mě klidová a horší období. V osmnácti letech jsem se ho téměř zbavila, bohužel jsme ale pak s přítelem jeli na brigádu do zahraničí, kde jsme pracovali v úklidové agentuře. Kombinace agresivních čisticích prostředků a tamější tvrdé vody vykonala své a domů jsem se po dvou měsících vrátila pokrytá ekzémem skoro od hlavy až k patě. Naštěstí se mi to doma spravilo neuvěřitelně rychle (i za pomoci kortikoidů, bohužel), ale jako památka mi zůstal ekzém na vnitřních stranách zápěstí, na rukách, krku a obličeji, který občas zmizí, ale většinou je přítomen (nejvíce na rukách, protože samozřejmě myju nádobí, ruce si myju nejčastěji atd.). To by bylo tak na úvod :-). Tahle hrozná zkušenost měla ale jeden pozitivní výstup - na doporučení v lékárně jsem vyzkoušela značku Bioderma a už pět let jsem jí věrná.

Péče o obličej

1. Čištění

Mou stálicí, kterou asi nikdy neopustím, je tato čisticí voda, kterou vám jistě nemusím příliš představovat. Vyzkoušela jsem více odličovacích přípravků, ale voda Sensibio H2O mi vyhovuje už dlouhodobě. Na čištění i odlíčení mi bohatě stačí (na vyčištění mi stačí tak dva odličovací tampony, když jsem i nalíčená, tak třeba šest až sedm, nejdřív odličuju a pak čistím) a tak nějak kašlu na rady, že bych měla používat ještě odličovací mléko atd. Jsem ráda, když můžu péči o pleť zajistit co nejjednodušeji a nemám pocit, že by jí to nějak škodilo ;-). Tato voda mě nijak nedráždí, po ránu krásně osvěží opuchlé oči, šetrně a důkladně odlíčí třeba i plesové líčení bez jakéhokoli drhnutí pleti. Dokáže krásně zklidnit i rozjíždějící se ekzém, mi osobně vyléčila začervenání (ekzém) ve vnějších koutcích očí. Může se zdát trochu drahá, ale mám v Brně vytipovanou lékárnu, kde ji mají za cenu kolem 400 Kč, což je vzhledem k tomu, že mi vydrží kolem čtyř měsíců a nepotřebuji na odlíčení a čištění nic jiného, dost dobrá cena. Co si o této vodě myslíte vy?



2. Hydratace

Představuji vám svou spásu, první věc, kterou se namažu po ranním čištění pleti, věc, kterou používám na jakékoli suché místo na těle. Pokud máte problém se suchou pletí kdekoli, rozhodně něco z řady Atoderm vyzkoušejte. Tento výživný krém mi vyhovuje nejvíce, kupuji si ho stále dokola, a používám ho s klidem i na obličej. Měla jsem různé krémy určené pouze na pleť obličeje, ale tento je stále můj favorit. Doporučila bych ho ale pouze na hodně suchou pleť, nikdy jsem neměla černé tečky ani akné (jediná výhoda suché pleti :-)), jinak je dost mastný. Měla jsem i další věci z této řady, ale tento konkrétní krém mi připadá nejuniverzálnější a nejlepší. Chrání mě před zbytečným používáním kortikoidů, dokáže zklidnit i hodně rozjetý ekzém, zkrátka ho miluju. Používám jej na obličej na den i na noc, na krk, na ruce několikrát denně (jiný krém na ruce nepoužívám), nosím jej v malé lahvičce stále v kabelce, zkrátka je pro mě nepostradatelný. Krásně se vstřebává, dlouhodobě hydratuje a celkově zlepšuje stav a vzhled atopické pleti. A neobsahuje žádné "návykové" látky jako kortikoidy :-). Miluju ho díky jeho univerzálnosti, účinkům a v neposlední řadě i praktickému balení s pumpičkou :-).  Cena i výdrž je velmi podobná jako u vody Sensibio H2O, jedno balení mám tak na čtyři měsíce.


Existuje i další krém z této řady ve velmi podobném balení, ale ten mi absolutně nevyhovoval, vytvořil na pleti velmi nepříjemný film, nevpíjel se a ekzémy mi spíše zhrošoval. Je to tento:


Atoderm PP, má být anti-recidivní, ale já jej opravdu silně nedoporučuji.










3. Akutní péče

Jsou dny, kdy to ani Atoderm krém nezachrání, a tehdy musím použít něco silnějšího. Vyzkoušela jsem už více kortikoidních mastí, a vyhrál to u mě Locoid Lipocream. Není až tak silný, ale mi zabírá, snažím se ho používat co nejméně, cca to vychází tak na jedno použití za týden. Pokud hledáte něco na ekzémy, mohu vám Locoid doporučit. Jeho efekt je (alespoň u mě) po jednom namazání dlouhodobý, stačí mi to pak udržovat právě Atodermem.



To by byla ve zkratce moje péče o pleť, doplňkově používám i jiné věci (oční krém, peeling a podobně, ale to opravdu jen občas), výše uvedené výrobky mám nejradši a používám je každý den. Co vy? :-) Pokud byste pro mě měli (měly) nějaký tip na krém na obličej, který vyhovuje vaší suché a citlivé pleti, tak jej uvítám. Kromě krému Atoderm mě totiž žádný ještě plně neuspokojil :-D.

2 komentáře:

  1. Taky používám micelárku (už dlouho, dávno před tím než vypukla ta vlna nadšení) a ten Atoderm mléko jsem si koupila v akci 1+1 a je skvělý :) Mám dost suché stehna a lýtka a jedině tenhle mi je zvláční :) Bioderma je supr.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten Atoderm krém také používám, ale jen na nohy hlavně na lýtka, protože mám občas období kdy je mám tak suchá, že si je rozškrábu a pak je pro mě tenhle krém naprostá spása! :)) Jinak co se týče obličeje tak já mám mastnou pleť takže používám zelenou řadu a jsem moc spokojená! :)

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).