pondělí 20. srpna 2012

Jonathan Coe: Dům spánku

Dnes bych Vám chtěla představit knihu, ke které se nesmírně ráda vracím. Knihu, která je dokonale promyšlená do nejmenšího detailu, která Vás vtáhne a nepustí. Dost si ji užijete, pokud Vás zajímá lidská psychika, spánek a vše kolem něj. Ústředním místem tohoto románu je Ashdown, tak trochu depresivní bývalé sídlo na mořském útesu, které bývalo studentskou ubytovnou a v současnosti je klinikou pro pacienty s poruchami spánku. Děj se odehrává ve dvou časových obdobích a prolínají se v něm osudy několika hlavních postav: studentů Sáry a Roberta, ředitele kliniky doktora Duddena a filmového kritika Terryho. Každá z postav po něčem touží, někoho miluje a musí se vyrovnávat s neúspěchem v lásce, v životě i s vlastními psychickými problémy. V románu se mísí tragika s komikou a každý detail má své přesné místo a určení. Mistrně vykreslené povahy a motivace postav, skvělé dialogy, strhující děj, to jsou jen některé z prvků, kvůli nimž patří tato kniha k mým nejoblíběnějším. Prostě si ji přečtěte a uvidíte :-).

Znáte tuto knihu?

2 komentáře:

  1. Zdravím, chtěla bych te pozvat ke mne na GIVEAWAY, snad te to pozvani potesi a rada se zucastnis http://handbagforladies.blogspot.cz/2012/08/my-birthday-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za doporučení, kniha vypadá zajímavě. Já se o spánek a o to, jak nás ovlivňuje začala zajímat asi před rokem, kdy jsem vybírala zdravotní matrace do ložnice. Manžel to klasicky viděl jako ztrátu času i peněz, a tak abych ho přesvědčila zjistila jsem si více o výhodách kvalitního spánku a tehdy mě to chytlo. Takže vítám tip na dobrou knížku, protože takových moc není...

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).