pondělí 3. září 2012

Marta v roce vetřelce

Jelikož mám styl psaní Petry Soukupové hodně ráda (četla jsem od ní Zmizet a K moři, obojí mě nadchlo), na její novinku jsem se těšila. Teď už to sice až tak velká novinka není, nicméně třeba Vám mé postřehy pomůžou. Je to román psaný formou deníkových zápisků mladé holky, nebo už skoro ženy. Hlavní hrdinka, nebo spíše antihrdinka, Marta je holka, která životem proplouvá bezstarostně a s ničím si nedělá velkou hlavu. Když je ale postavena před zásadní rozhodnutí, zachovává si stále postoj "vždyť to nějak dopadne", což je věc, která mě osobně během čtení dost vytáčela. Další dost problematickou věcí pro mě bylo to, že Marta byla téměř každý den opilá a každé ráno měla kocovinu, kupovala si alkohol i tajně a pak ho sama pila u sebe v pokoji. Mít takovou dceru, asi bych na ni nebyla tak hodná jako její knižní rodiče. V této knize si Petra Soukupová stále drží svůj velmi čtivý styl, ale Marta je pro mě natolik nepřijatelná hlavní postava, že mě to u čtení až rušilo. Vytvořit takovou hrdinku chce ale asi hodně kumštu, takže tímto Petře Soukupové tleskám :).

Co si myslíte o této knize a o Petře Soukupové Vy?

2 komentáře:

  1. Mám na tuhle knihu úplně stejný názor, taky mi byla Marta strašně protivná :D

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem četla K moři i Zmizet a musím říct, že touhle recenzí jsi mě docela nalákala. Líbí se mi, jak Petra Soukupová píše, nevím, jestli jsem kdy četla něco v podobném stylu od někoho jiného.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).