pondělí 27. května 2013

Vzpomínky na jedno dobrodružství

Milé čtenářky, po delší době mám pro vás další knižní tip. Je to asi nejčerstvější tip, který se tady kdy objevil :-). Tuto knížku jsem si koupila v pátek 17. 5., přečetla jsem ji o týden později ve vlaku a nyní bych vám ráda sdělila své dojmy. Nejnovější kniha Roberta Fulghuma nese název Vzpomínky na jedno dobrodužství (s podtitulem Zápisky o argentinském tangu zhotovené seňorem donem Robertem Juanem Carlosem Fuljumerem y Suipacha). Jedná se o dobrodružství, které jej nakonec ovlivnilo víc, než původně čekal, neboť mu přineslo nejen inspiraci do další tvorby, ale také naději a novou lásku. V roce 2007 se Robert Fulghum rozhodl přestěhovat se na tři měsíce do Argentiny, aby se naučil tango. Až na místě pochopil, že "naučit se tango" není záležitost nějak pevně časově daná či ohraničená a že se spíše jedná o proniknutí do celé kultury, ze které tango vzešlo a o pochopení jeho významu a důležitosti než o splnění předem daného cíle. Kniha, o které dnes píšu, je zatím tou nejvíce autobiografickou knihou, kterou seňor Fuljumero kdy vydal. Stejně jako jeho předchozí román (Drž mě pevně, miluj mě zlehka) je i ona opatřena ilustracemi Fulghumovy manželky, malířky Willow Bader. Její snové obrazy, tvořené metodou enkaustiky, jež na mě působí až impresionisticky, dodávají knihám Roberta Fulghuma další, nádherný, a dříve netušený rozměr. Vzpomínky na dobrodružství vysvětlují, proč bylo pro něj nutné se vydat někam jinam a poznat něco nového a lépe poznat i sebe samého. Cesty k (sebe)poznání a překonání sebe sama jsou různé, a Robert Fulghum si zvolil nádherný tanec, vyjadřující vášeň, romantiku a nevyslovené, pouze pohybem ztvárněné city mezi mužem a ženou. Jako obvykle mě tato kniha nadchla a doporučuji vám ji z celého svého čtenářského srdce. Vzpomínky na jedno dobrodružství jsou knihou, u které se budete smát nahlas, možná vás i dojme, ale především vás inspiruje. Protože každý den můžete zkusit něco nového, a zkusit, jestli ty dveře, které jste považovali za zamčené, nejsou pouze zavřené...

1 komentář:

  1. Už pár dní si říkám, že se pro ní musím konečně vypravit, moc se těším :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).