úterý 6. srpna 2013

Parfémy Calvin Klein

Milé čtenářky,

pokud sledujete můj blog už nějaký čas, nemohly jste si nevšimnout, že mým nejoblíbenějším parfémem je Calvin Klein One. Není to ovšem jediný produkt této značky a proto bych vám dnes ráda napsala něco víc i o ostatních vůních nesoucích toto ikonické jméno. Pro mě osobně je tato značka ztělesněním nenápadné a nenucené elegance a jednoduchosti.O vůni One jsem tady toho napsala už hodně, takže jen stručně zopakuji, že je to svěží, celoročně nositelná unisex vůně. Je tvořena těmito složkami:

Hlava

papája, bergamot, ananas, kardamom, meloun

Srdce

fialka, muškát, jasmín, růže

Základ

jantar






Zajímavé je, že Calvin Klein se stal známým módním návrhářem v podstatě náhodou:


Calvin Klein se narodil roku 1942 v americkém Bronxu. Jeho rodiče byli maďarskými přistěhovalci, kteří se usadili v Americe. Už jako teenager vykazoval Klein svými kresbami žen oblečených do nejrůznějších modelů známky toho, že krása a móda jsou mu blízké. Svůj talent následně prokázal během svých studií na High School of Art and Design a poté na Fashion Institute of Technology.
V roce 1968 začal spolu se svým dlouholetým přítelem, Barrym Schvartzem, podnikat ve výrobě kabátů. A právě v této době dostává Klein svou první objednávku, i když zcela omylem. Kupec, který pracoval pro společnost Bonwit Teller, si jednoduše spletl podlaží, na kterém měl vyřídit původní objednávku a zamířil přímo ke Kleinovi s velikým obnosem peněz. Dá se říct, že právě tato událost odstartovala závratnou kariéru značky Calvin Klein.
Calvin Klein se nebál dělat do té doby nepředstavitelné věci, například jako rpvní navrhl unisex spodní prádlo. Signifikantním produktem této značky se staly džíny. Mít džíny značky Calvin Klein zkrátka znamenalo být sexy a žádoucí. Tuto tezi navíc podpořila i slavná herečka Brooke Shields, která se v roce 1979 objevila na reklamních plakátech propagujících džínsy značky Calvin Klein. Ovšem nebylo by samo sebou, kdyby i tentokrát Klein nešokoval. Herečka přece propagovala džíny a pouze na ně chtěl Klein zaměřit pozornost, což se mu, jako obvykle, opravdu podařilo. Brooke Shields na sobě totiž kromě džínsů značky Calvin Klein neměla vůbec nic.
Calvin Klein má jedinečný styl. Je minimalistický a zpravidla používá neutrální nebo přírodní barvy. Originalita této značky spočívá i v tom, že některé modely jsou unisex, ať už džíny nebo parfémy.
Není pochyb o tom, že v současnosti patří mezi nejúspěšnější návrháře nejen Ameriky, ale celého světa. Svými občasnými provokacemi zkrátka dosáhl toho, čeho chtěl: každý na světě zná značku Calvin Klein.
Zdroj informací


Toliko k oficiálním informacím a vrhneme se na parfémy Calvin Klein. O svém nejoblíbenějším jsem vás již informovala výše, nejznámější dámskou vůní je ale asi Calvin Klein Euphoria. Jelikož Calvin Klein One miluji, chtěla jsem si očichat i další vůně této značky. Euphoria mě ale zprvu moc nezaujala.
Dlouho jsem nechápala oblíbenost této vůně, ale nedávno jsem ji znova zkoušela a asi jí dám někdy v budoucnu šanci. Je opravdu jedinečná a dlouhotrvající. Předtím mi připadala moc sladká, ale nyní ji považuji za velice krásnou.


Hlava

granátové jablko, zelené tóny, tomel

Srdce

orchidej, lotos

Základ

smetanové tóny, fialka, mahagon, jantar, pižmo



Druhou velmi známou dámskou vůní je Eternity, což znamená věčnost. Tato vůně mě až tolik neoslovila, ale myslím, že patří k oblíbencům mnoha žen. Ve složení najdete tyto komponenty:

Hlava

mandarinka, frézie, šalvěj

Srdce

lilie, konvalinka, jasmín, narcis, měsíček lékařský, růže

Základ

ambra, pačuli, pižmo, santalové dřevo





Od dámské Eternity se dostáváme k pánské, což je asi moje nejoblíbenější pánská vůně (a oblíbil si ji naštěstí i můj přítel). Byla bych ráda, kdyby dámská verze měla charakter té pánské, ale není tomu bohužel tak. A jaké je složení?

Hlava

zelené tóny, mandarinka, levandule

Srdce

šalvěj, jasmín, bazalka

Základ

vetiver, dřevo, santalové dřevo

Já z této vůně cítím především tu dřevitou složku, připomíná mi něčím les (ale v tom dobrém slova smyslu, ne ve smyslu "osvěžovač na záchod"), je velmi sexy, výrazná  a přitom neomračující. Považuji ji za nadčasovou a vhodnou jak pro mladé, tak i starší muže. Přítel na ni sklízí samé komplimenty.


Dalším parfémem, který mě zaujal, je pánská Euphoria. Pokud ji neznáte, rozhodně ji vyzkoušejte. Kvůli pánským parfémům Calvin Klein bych klidně byla chlap :). Je kořeněnější, dřevitější, hodně z ní cítím ten cedr (což považuji za velmi sexy), hodí se spíše pro zralejší muže. No, ale i na mladém chlapovi je moc hezká (přítel ji má jako miniaturku).

Složení:

Hlava

pepř, zázvor

Srdce

clary sage (bylina), bazalka, cedr

Základ

semiš, pačuli, dřevo, jantar




Doufám, že se vám tento článek líbil a do komentářů mi napište, zda jste si oblíbily nějakou vůni této značky.

5 komentářů:

  1. láká mě euphoria :)

    P.S. Ráda bych tě pozvala na Giveaway na mém blogu :)

    http://estrella-2012.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. CK vône boli kedysi moja srdcovka, začínala som s Obsession, prešla na One, Truth, Euphoriu a posledná, ktorú som mala bola Secret Obession a ešte nejaké One Summer a iné limitky. Teraz mám už iných obľúbencov, ale s CK ma stále spája pevné puto a niektoré sa mi viažu s príjemnými spomienkami :)

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsem Euphoriu jak klasickou, tak blossom. Ten se mi neomrzel, ale ta klasická ano a dokonce mi na konci už i vonět přestala. Chtělo to asi menší flakon :-)

    OdpovědětVymazat
  4. u mna vedie Eternity a Euphoria! jednoznacne top!

    Inak ak hladas svetly BB krem na mastnu plet dnes tip u mna: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/08/najlepsi-bb-krem-na-slovensku.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).