úterý 10. ledna 2017

Osudy a běsy

Zdroj 

Milé čtenářky, s novým rokem jsem se rozhodla přidat na blog každý měsíc jeden knižní tip, tak doufám, že se mi to podaří. Knihu Osudy a běsy, jež vyšla v ostravském nakladatelství Domino, jsem dostala od kamarádky a četla jsem ji na začátku prosince, v době, kdy jsem si nechala vytrhnout dvě osmičky a měla jsem tím pádem dost času na čtení během rekonvalescence, nic moc jiného jsem dělat nemohla. Jako obvykle se budu snažit neprozradit moc z děje, ale spíše vám trochu nastíním, jak je kniha vystavěna a vyprávěna a jak na mě zapůsobila. Osudy a běsy (v originále Fates and Furies) by se daly popsat jako příběh manželství dvou velmi zvláštních osobností, Lancelota (Lotta) a Mathildy. Stejně jako dva hlavní hrdinové, ani tato kniha není tím, čím se na první pohled zdá. Není to jen tak obyčejný milostný román, obsahuje, stejně jako lidé, mnoho dalších vrstev, jejichž odkrývání jsem se nemohla nabažit a ponoukalo mě to číst dál a dál. Mám moc ráda složité příběhy, stejně tak střídání vypravěčských perspektiv, a v této knize se mi obojího dostalo vrchovatou měrou. První část, Osudy, je vyprávěna z pohledu Lotta, druhá část, Běsy, pak z pohledu Mathildy. Stále je ale zachována er forma, vypravěč tedy není přímo součástí děje. Na začátku jsou oba, Lotto i Mathilda, bláznivě zamilovaní, narychlo se vezmou, jsou spolu velice šťastní a i po několika letech je jejich manželství stále navenek ideální a vše funguje, jak má. Postupně ale oba (a čtenář s nimi) přicházejí na to, že mnohé zůstalo nevysloveno a stále existují velká tajemství, která by tomu druhému nikdy neprozradili. I po měsíci od přečtení na Lotta i Mathildu často myslím a zařazuji Osudy a běsy ke knihám, které stojí za koupi, zařazení do mé knihovny a opětovné čtení. Rozhodně ji doporučuji vaší pozornosti, donutí vás k zamyšlení i nad vlastním životem a vašimi vztahy. Neznám moc lepších věcí, které se dají dělat v současném počasí, než čtení, a Osudy a běsy by vám ve vaší čtecí hromádce rozhodně neměly chybět.

Znáte tuto knihu? Četly jste ji? Zaujala vás?

Mějte se krásně a přeji vám hezký zbytek pracovního týdne.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).