pondělí 9. prosince 2013

Belgie a novinky

Milé čtenářky,

zdravím vás po návratu ze země piva, hranolek a čokolády. Aneb nejezděte do Belgie, pokud chcete zhubnout :-D. Byla jsem tam se třemi mými kamarádkami a bydlely jsme u čtvrté kamarádky, která je tam na učitelské stáži v rámci programu Comenius, konkrétně v Gentu. Byl to takový rychlovýlet, měly jsme celkem tři dny, ale moc jsme si to užily a dost jsme toho stihly: Gent, Brusel, Bruggy a Oostende (přímořské městečko). V Bruselu jsme byly unešené zejména z všudypřítomných čokoládoven a také z Parlamentária, v Bruggách ze všeho, ale už méně z davů turistů, v Ostendee jsme viděly šedivé Severní moře, Gent jsme zažily večer i přes den a vypily jsme taktéž moře piva a sežraly kila hranolek :-). Hranolky jsou belgický vynález a Belgičané jsou na ně patřičně hrdí. Pivo mají v Belgii opravdu skvělé, a to nejsem nijak velký pivař, utáhnete mě spíše na dobré víno. No, ale z přibližně 1300 druhů piva si opravdu vyberete. Byl to moc krásný výlet a doufám, že to nebyla má poslední návštěva Belgie a že ta příští bude o něco delší:). Na nákupy nebyl pro samé kulturní a jídelní poznávání čas, takže jsem nakupovala opravdu jen drobnosti, jak uvidíte i na fotkách. Jo a Belgičané mluví skvěle či alespoň obstojně anglicky a jsou velmi ochotní a milí. A všechny kouty jejich krásných a malebných měst jsou velmi fotogenické.

Večerní Gent

Čokoládový slon v Bruselu

Hlavní náměstí v Bruselu

Jedna z mnoha prodejen čokolády

Typická belgická kombinace

Park v Bruggách

Bruggy

Gent ve dne

Gent

Dárečky a suvenýry (podtácek je můj :)

Čokoládové dárky pro mé drahé

Když jsem se vrátila do Brna, čekala tam na mě nadílka od Mikuláše (sladké mi asi poleze už i ušima :-D) a objednávka oriflame. Objednala jsem si svůj nejoblíbenější tělový peeling Swedish spa a tři rtěnky z řady Power shine, o kterých si můžete více přečíst v tomto článku.


A to je vše, těším se do postele po noci strávené v autobusu "úžasné" dopravní společnosti Eurolines (cestou tam jsme stavěli pouze jednou na pauzu, jinak nic, cesta zpět už obsahovala luxusní celé dvě přestávky). Ale to nám neubralo nic na naší dobré náladě, ke které vydatně přispěl i gin s tonicem a Jagermeister, který se pije sám :).

Napište mi do komentářů, zda už jste někdy byly v Belgii, jak se vám tam líbilo anebo zda se tam plánujete podívat :). A ještě tři dny můžete soutěžit ve vánoční soutěži, tak do toho ;-). A jak probíhají vaše vánoční přípravy?

5 komentářů:

  1. V Belgii jsem nebyla, ale ráda bych se tam podívala. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ešte som nebola,ale vyzerá to tam ozaj pekne:) Tak dúfam,že sa mi raz podarí sa tam dostať..
    **
    merypolock

    OdpovědětVymazat
  3. Já v Belgii nikdy nebyla, ale hned bych jela! Země čokolády a hranolek - pro mě ideální :D! Ten slon je z opravdové čokolády?

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).