pondělí 11. června 2012

Roald Dahl

Přeji vám krásné pondělí a jak jsem slíbila, pondělky budou znamenat knižní tipy. Vybrat pouze jednu knížku od jednoho z mých nejoblíbenějších spisovatelů, Angličana Roalda Dahla, bylo velmi těžké. Pokud jste od něj ale ještě nic nečetli, tato sbírka povídek je dobrá volba. Roalda Dahla jsem si zamilovala v okamžiku, kdy jsem od něj přečetla Jedenadvacet polibků (někdy na gymplu), a od té doby se na tom nic nezměnilo. Jeho tvorba pro dospělé i pro děti (napsal například knihu Karlík a továrna na čokoládu) je velmi originální, zábavná, inteligentní, prostě mám pro něj jen samá superlativa. Příběhy nečekaných konců jsou v převážně většině krátké, skvěle vypointované povídky, hodící se ke kávě, k čaji, do letadla, do vlaku i do postele :-). Je to krásné čtení pro volný čas, často velmi, velmi černohumorné, nic pro slabé povahy ;-). Zkrátka Roalda Dahla doporučuji, a mám velkou radost z toho, že u nás vychází nově v nakladatelství Volvox, z jejichž edice je i přiložená obálka knihy.

Co vy a Roald Dahl? ;-)



Abyste si učinili lepší představu o tom, jak je to se mnou a s literaturou, přikládám fotku svojí knihovny doma, je to ovšem pouze část knih, které vlastním a miluji :-). V hlavní roli Rozárka, která také miluje knihy (a taky ráda šplhá tam, kam nemá).


6 komentářů:

  1. Tohohle autora bohužel vůbec neznám, vůbec jsem netušila, že je autorem Karlíka!:-) Na léto by se mi nějaká knížka určitě hodila, díky za tip:-) Rozárce to s knížkama moc sluší:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Milo, to jsem ráda, že Tě zaujal. Já se k němu neustále a ráda vracím, vlastním téměř vše, co u nás v té nové edici vyšlo :-)). Roald Dahl je skvělý a měl i moc zajímavý osud. Vyplatí se rozhodně si něco od něj pořídit.

      Vymazat
  2. Na hodinách Anglickej literatúry sme mali ako povinné čítanie Roalda Dahla, čomu som sa nesmierne tešila, keďže je to jeden z mojich obľúbených autorov. Najviac sa mi páčila poviedka The Umbrella Man. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natália, děkuji za milý komentář :-). Já nemám nejoblíbenější povídku, líbí se mi skoro všechny...

      Vymazat
  3. Tohle neznám, ale docela se mi to zamlouvá. :) Nicméně knížek mám teď spoustu na přečtení, když se učím, raději nečtu nic, co není povinné, protože jinak mám výčitky. :) Už se těším, až se do toho zase pustím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. mam velmi rada poviedky Roalda Dahla, neviem, ktoru najviac :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).