pondělí 8. října 2012

Rosemary má děťátko

Tato kniha je dnes už klasikou, ale není od věci si ji připomenout. Ira Levin je jeden z mých nejoblíbenějších autorů, přečetla jsem od něj vše, co u nás vyšlo. Kvalita jeho románů je trochu kolísavá, ale Rosemary má děťátko (a Stepfordské paničky, které zřejmě znáte z filmového zpracování) vám mohu bez obav doporučit. Rosemary je mladá žena, která se se svým manželem Guyem nastěhuje do starého domu a postupně se seznamuje s jeho nájemníky. Oblíbí si zejména postarší manžele Castevetovy, kteří ji začnou považovat za svou dceru a Rosemary je jim vděčná za péči, kterou jí a Guyovi poskytují. Dokud ovšem nezačne tušit, že něco není v pořádku. Guy se chová stále podivněji, zejména od té doby, co Rosemary zjistí, že je těhotná. Její otěhotnění doprovázel zvláštní sen, kdy se jí zdálo, že ji znásilňuje nějaká stvůra s dlouhými drápy a probudila se s poškrábanými zády, Guy ji ale přesvědčuje o tom, že se nic nestalo a že si jen "zapomněl ostříhat nehty". Čím dál tím šílenější sled událostí Rosemary utvrzuje v tom, že manželé Castevetovi jsou satanisté a ji si vybrali jako matku budoucího Satana. Je tohle všechno jen výplodem její mysli nebo je na tom něco pravdivého?

Co Vy, znáte tuto knihu či nějakou jinou od Iry Levina? A jak se Vám líbí filmová verze Rosemary?

3 komentáře:

  1. Přesně tuhle útlou knížečku s oběma povídkami jsem kdysi četla :) V nejbližší době bych si to ráda zopakovala, protože je to přece jen už docela dávno. Ira Levin je úžasný autor. Můj obdiv za to, že jsi od něj přečetla vše, nejspíš si dám jednou taky podobný maraton :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, úplně se mi vybavuje ten pocit, když se tak dívám na úplně stejný obal knihy, jakou mám doma.
    Asi si to budu muset přečíst znovu, byť tentokrát už to nebude mít ten "wau" efekt překvapení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tohoto autora mam moc rada. Nejvice me vsak dostala knizka "Ten bajecny den". Pripomina mi trochu Orwellovo 1984.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).