pátek 26. října 2012

Na aktuální téma

Rozhodla jsem se napsat článek, který není tak úplně z kosmetické sféry, ale věřím, že se týká většiny z Vás. S nadcházející zimou a prudkým ochlazením se mnoho žen potýká s jednou z nejnepříjemnějších zdravotních komplikací - zánětem močových cest. Chtěla bych Vám poradit některé věci a triky, které mi pomáhají se tomuto zánětu úspěšně vyhýbat, případně jej podchytit v začátcích.

Prevence:

1. Nosit košilku

Košilka (tílko). Když nám naše babičky v pubertě říkaly "nos košilku", vždy jsme jen protočily oči a myslely jsme si svoje. Ono na tom ale fakt něco je. Celou zimu (už odteď) nosím dlouhou bavlněnou košilku (mám dvě z Marks and Spencer a ještě pár jiných, ale ty z Marks and Spencer mám nejraději, mám ty "extra long" a doporučuji! Jsou z velmi kvalitní bavlny a moje ledviny jsou stále v teple.) Kromě prevence zánětu močových cest má nošení košilky ještě jinou výhodu - když Vám permanentně táhne na ledviny, začnou se obalovat tukem, aby byly v teple, to znamená, že nošení košilky částečně zabraňuje tvoření špíčků.

2. Nesedět na studeném povrchu.

K tomu snad není potřeba nic dodávat, mám to ověřeno na vlastní zadek :-D.

3. Dodržovat dostatečný pitný režim

Teď se začínající zimou je stále nutné dodržovat ony pověstné dva až tři litry (nealkoholických :) tekutin denně. Já osobně jsem milovník čajů, takže mi to problém nedělá.

4. Jít na záchod ihned, když se Vám začne chtít (samozřejmě, když je to možné)

Pokud často zadržujete moč, mohou se přemnožit bakterie způsobující zánět a je to tady.

5. Hygiena

Osobně si nedokážu představit hygienu bez intimního sprchového gelu. Pokud jste hodně citlivé, používání běžného sprchového gelu i na intimní hygienu může vyvolat zánět močových cest nebo kvasinkovou infekci. Mými oblíbenci jsou Lactacyd, Feminelle od oriflame nebo olej Intimia od Saloosu, což je vyloženě luxusní záležitost :-).

6. Nejíst moc kyselého ovoce

Přebytek kyselého a exotického ovoce může močové cesty podráždit a také vyvolat zánět. Samozřejmě dát si citron do čaje je v pohodě, ale sníst celý ananas na posezení už by mohl být problém :).

(Přírodní) léčba:

Zánět močových cest jsem měla víckrát, ale antibiotika jsem na něj užívala pouze jednou, a to díky tomuto zázraku:

1. Lichořeřišnice






Lichořeřišnice větší je bylinka, která funguje na jakékoli náznaky zánětu močových cest doslova zázračně. Je to přírodní antibiotikum. Používám ji při prvních příznacích, ale pomáhá i na trochu rozjetější zánět, nejvíce ovšem v začátcích! Pokud zánět nezaléčíte touto přírodní léčbou hned v počátku, je asi lepší nasadit antibiotika. Nerada bych byla zodpovědná za něčí nepříjemné zdravotní problémy :-). Lichořeřišnice je ale výborné přírodní antibiotikum, kterým se zánětům (obzvláště opakovaným) dá úspěšně bránit. Prodává se ve formě kapek a dá se užívat i jako prevence. Dávkování je uvedeno v návodu, ale já si klidně občas dávám i více kapek, než je uvedeno. Také mi pomáhá nakapat si lichořeřišnici do čaje nebo do vody a toto vypít. Někomu může vadit chuť těchto kapek, ale já jsem si na ni zvykla, a navíc funguje stoprocentně. Na obrázku je Lichořeřišnice od firmy Topvet, ale vyrábí ji více značek. Seženete ji v obchodech se zdravou výživou (například od firmy Grešík a Valdemar) nebo v lékárnách, jedna lahvička stojí cca 70-100 Kč. Kromě zázračných účinků na močové cesty také velmi příznivě působí na vlasy a na vlasovou pokožku.

2. Urinal plus urologický čaj

Doporučuji je jako doplňkovou léčbu nebo jako prevenci. Urinal je ale docela drahý a lichořeřišnice mi připadá účinnější. Urologický čaj klidně piju i jen tak, chutná mi :). 

Doufám, že pro Vás tento článek bude užitečný, v diskuzi se můžete podělit o své zkušenosti ;-).



8 komentářů:

  1. nikdy nie je na škodu pripomenúť si rady starých, ale aj súčasných mám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ach, díky! Ještě před rokem jsem šla z jednoho dobrání antibiotik do druhého... Ale teď jsem si začala všímat prevence, takže problémy se mi už spíše vyhýbají (ťukám na dřevo). Samozřejmě si také s radostí popíjím urologické čaje, které mi moc chutnají, ale ještě jsem o té zázračné lahvičce neslyšela - utíkám si pro ní do lékárny:) A díky za tip na dlouhá tílka, protože i když je nosím, tak mi stejně z nich lezou záda... Ale jestli existují i extra long, tak se s nimi budu velmi ráda ve svém šatníku kamarádit:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, určitě doporučuji se po těch tílkách v Marks and Spencer podívat, nedám na ně dopustit, jsou pohodlná, z kvalitní bavlny, delší jsem snad nikde neviděla. A lichořeřišnici mám stále po ruce, je to zázrak v lahvičce :).

      Vymazat
  3. Musím zaklepat, že letos se mi zánět naštěstí vyhýbá. Prevenci rozhodně nepodceňuju a navíc k bodům, co jsi zmínila, zobu brusinky. Když cítím, že na mě v tomhle směru něco leze, tak si ordinuju urologické čaje :) Lichořeřišnici neznám a asi se po ní juknu :)
    stars-by-lucy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Košilky jsou pro mě samozřejmost, ale doporučila bych vám klidně i Hippsy pás, znáte to? Je to zázrak!!! Mám jeden a asi půjdu do dalšího. Žlutý přece není úplně "praktický"

    OdpovědětVymazat
  5. Moooc užitečný článek. Přečetla jsem ho dvakrát, abych si všechny rady řádně zapamatovala. ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto trefný článek, který se rozhodně hodí!

    OdpovědětVymazat
  7. já jsem si koupila ještě bederní pás. žiju celkem na horách, tak mám spodní tričko z ovčí vlny (jmenuje se to devolt) (ne, nejsou dělaná ručně:-)), ty chrání proti nastydnutí celý záda i ledviny. a hodně pít, to pomáhá na každou chorobu:-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).