pondělí 30. září 2013

Polibek smrti

Milé čtenářky,
posledním zářijovým článkem bude knižní tip. K této knize jsem se dostala naprostou náhodou, kamarádka mě požádala, jestli bych za ni do brněnské knihovny nevrátila dvě knihy, obě od Johna Connollyho. Cestou ve vlaku jsem se do jedné začetla a už jsem se od ní neodtrhla. Hledáte-li dobře napsanou detektivku kombinovanou s thrillerem a trochou fantasy, jste tady správně. John Connolly je známý autor série knih o detektivovi Charliem Parkerovi, který přišel o svou ženu a dceru, když je zabil sériový vrah, po kterém Charlie pátral. Na začátku této knihy je zabita jiná mladá žena a její syn, což, kromě jiných událostí, přiměje Charlieho, aby začal pátrat, co se vlastně děje a co se někdo snaží utajit. Při svém pátrání několikrát naráží na jméno sériového vraha, o kterém už ale dlouho nikdo neslyšel: Caleb Kyle. Postupně nachází překvapivá spojení mezi zdánlivě nesouvisejícími událostmi, které ale nakonec začnou dávat smysl. Při čtení této knihy jsem měla dost podobné pocity jako u knih Stephena Kinga, jenž byl jednu dobu jedním z mých nejoblíbenějších autorů. John Connolly skvěle kombinuje detektivní, hororové a fantasy prvky a napínavý děj vás nepustí k žádné jiné činnosti. Je to opravdu skvěle napsaná kniha se sympatickým hlavním hrdinou, kterého byste ale zároveň nechtěli naštvat, protože umí opravdu dobře zacházet se zbraní. Jsem moc ráda, že jsem objevila nového skvělého autora a postupně plánuji přečíst všechny knihy, které od něj v knihovně mají. Myslím, že je to vhodná mrazivá četba na sychravé podzimní večery.

P. S. Skoro nikdo tam nejí, ale během děje se vypilo asi tak tisíc litrů kávy :-).

V dalších dnech chystám pár článků o Paříži, moje dojmy a tipy, nákupy a taky takovou maličkou francouzskou giveaway. Takže mám pro vás do komentářů dva dotazy: Co by vás o Paříži zajímalo? A co vy John Connolly? Znáte, čtete?

1 komentář:

  1. Conollyho poznam, myslim ze tu knizku aj niekde doma mame, ale nikdy som tomu nevenovala pozornost :D Ale teraz ked citam ze to pripominalo Kinga - moze to byt velmi dobre, asi tomu dam sancu :D
    macabre-moon.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře, dělají mi radost :-).